Utredninger

Tyrkiareiser vant ?Best i Test? – Kundeserviceprisen 2014

Reisearrang?ren Tyrkiareiser trakk det lengste str?et i landets st?rste test av kundesentre, og er ?rets vinner av ?Best i Test? Kundeserviceprisen. (Oslo 8. mai 2014)

Reisearrang?ren Tyrkiareiser trakk det lengste str?et i landets st?rste test av kundesentre, og er ?rets vinner av ?Best i Test? Kundeserviceprisen.
(Oslo 8. mai 2014) Reisearrang?ren Tyrkiareiser er nylig utnevnt som vinner av Kundeserviceprisen 2014. ?Best i Test? unders?kelsen er Norges st?rste blindest av kundeservicen til over 100 virksomheter i privat og offentlig sektor. Vinneren ble offentliggjort p? konferansen Call Center Dagene torsdag kveld.
Tyrkiareiser ? ?rets vinner
Prisen, som i ?r deles ut for 9. gang under Skandinavias st?rste kundeservicekonferanse, Call Center Dagene, er gjennomf?rt av SeeYou, et selskap som jobber med m?ling av kundeopplevelser. 104 selskaper er blindtestet og i ?r gikk den gjeveste prisen til Tyrkiareiser. Det ble i tillegg utnevnt en vinner innenfor hver av de 16 bransjene som ble testet.
Omfattende blindtest
M?lingen er utf?rt ved bruk av ?ukjente kunder? og ?Mystery Calling? og 2600 telefonsamtaler er lagt til grunn for resultatet.
– V?re observat?rer utgir seg for ? v?re kunder og ringer kundesentrene flere ganger, kan Reidar Skorpen i analyseselskapet SeeYou fortelle. – Alle testes p? det samme – blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og dialogform/tone. Basert p? samtalen og sp?rsm?lene som stilles, svarer observat?rene p? forh?ndsdefinerte og vektede sp?rsm?l og p?stander som gir hver samtale en score. Den som til slutt f?r h?yest totalscore vinner, forklarer Reidar Skorpen i SeeYou AS ? og gratulerer Tyrkiareiser med seieren.
Observat?rene trakk blant annet fram f?lgende ved Tyrkiareiser kundeservice:
Tyrkiareiser har utmerket seg gjennom ? ta raskt imot alle kunder p? en sv?rt god m?te. Kundene har hatt gode samtaler der behovene har blitt avdekket og man har f?tt veldig gode l?sninger. Kundene har v?rt sv?rt forn?yd med kontakten med selskapet og dets kundebehandlere.
Bak prisen st?r kurs- og konferanseutvikleren Confex, som hvert ?r utvikler og arrangerer Skandinavias st?rste kundeservicekonferanse i Oslo, og analysebyr?et SeeYou. N?r 500 ressurspersoner innen kundeservice var samlet for ? overv?re prisutdelingen p? Radisson Blu Plaza Hotel, torsdag kveld.
Kundeservice i fokus
Prosjektleder for Call Center dagene, Kristoffer Dalgrav i Confex, er forn?yd med ?rets prisutdeling.
? Det knytter seg alltid stor spenning til hvem som vinner, og at det er prestisje knyttet til ? vinne Kundeserviceprisen er det ingen tvil om. Det er bra for oss forbrukere, som nyter godt av at stadig flere virksomheter bestreber seg p? ? yte best mulig service, sier Dalgrav.
Dalgrav er ogs? opptatt av overf?ringsverdien etter en slik prisutdeling:
? Neste ?r vil vi selvsagt invitere Tyrkiareiser tilbake til Call Center Dagene s? de kan fortelle andre selskaper hva de har gjort for ? oppn? suksess med sin kundeservice. Det er til inspirasjon og nytte for alle andre i bransjen, sier prosjektlederen.

Bransjevinnerne ble:
Energi: Fjordkraft
Mobil: Chess
Forsikring: If
Bank: Storebrand bank
TV Distribusjon: CDP
Avis: Adresseavisen
Flyreise: KLM
Sikkerhet: Sector Alarm
Elektro: Hi-Fi klubben
Offentlig: Br?nn?ysundregistrene
B?treise: DFDS Seaways
Pakkereise: Tyrkiareiser (og totalvinner)
Bredb?nd: GET og NextGentel
Pakketransport: DHL
Veihjelp: Falck
?pen klasse: Vinmonopolet
For mer informasjon ? ta kontaktReidar Skorpen, salgssjef i SeeYou AS, tlf: 90 52 16 41
Kristoffer Dalgrav, prosjektleder for Call Center dagene, tlf 96 99 79 99
Les mer om kundeserviceprisen prisen p?:
www.callcenterdagene.no
www.kundeserviceprisen.no
www.seeyou.no

00230Send som e-post
Del denne

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy