Utredninger

OnePiece k?ret til Norges fremste unge vekstskapere

02-12-2013 09:59 EY OnePiece er k?ret til ?rets unge vekstskapere i Norge ? YOUNG Entrepreneur Of The Year 2013. K?ringen, som arrangeres i over 60 land, er en del av verdens st?rste vekstskaperprogram.

OnePiece er k?ret til ?rets unge vekstskapere i Norge ? YOUNG Entrepreneur Of The Year 2013. K?ringen, som arrangeres i over 60 land, er en del av verdens st?rste vekstskaperprogram.
Les mer om EOY her.
K?ringen skjedde under EY Entrepreneur Of The Year-finalen p? Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, der 600 representanter for norsk samfunns- og n?ringsliv var med p? ? hylle OnePiece og de ?vrige vekstskaperne.
YOUNG Entrepreneur Of The Year-prisen skal fremheve vekstskapere under 35 ?r som har utmerket seg gjennom etablering av nyskapende virksomhet, eller har utmerket seg med godt lederskap.
OnePiece Jump In selger s?kalte ?jump suits?, et sammenhengende klesplagg i utgangspunktet bare ment som et behagelig s?ndagsplagg for en kald vinterdag. Vekstskaperne tok produktet relativt kjapt internasjonalt, og produktet selges i dag til 80 land fra internettbutikker, samtidig som at man er fysisk til stede i de st?rste landene med egne concept stores.
Selskapet ble stiftet av Thomas Adams sammen med Knut Gresvig og Henrik N?rstrud v?ren 2010, og har helt fra starten hatt positivt resultat og god resultatmargin. All vekst i selskapet har v?rt egenfinansiert.
Gründerne startet med nettbutikk i Norge, fikk raskt oppmerksomhet fra popul?re bloggere som Voe og Ida Wulff og var i tillegg aktive p? sosiale medier. Norge fungerte som testmarked, og erfaringer b?de fra feil og smarte trekk ble tatt med internasjonalt. Selskapet ekspanderte tidlig til UK og etter hvert videre til Sverige, Australia og USA med egne concept stores, prim?rt som showrooms for nettbutikken.
Selskapet har etter hvert fokusert p? ? bygge en egen merkevare som ogs? rommer andre klesprodukter n?r OnePiece-produktet er mettet i markedet. I fjor h?st lanserte OnePiece sin egen kleskolleksjon. Virksomheten er ogs? blitt mer og mer profesjonalisert, bl. a med designere som tidligere har jobbet for Acne og Tommy Hilfiger, til ? designe logo og kj?re foto shoots for OnePiece.
Den uavhengige juryen begrunner tildelingen til OnePiece Jump In slik:
??rets YOUNG-vinner har klart ? videref?re sm?skala gründervirksomhet p? gutterommet til ? bli en s?rdeles innovativ, l?nnsom og internasjonal virksomhet. Det startet med ideen om et helt nytt produkt, som raskt ble en farsott ? f?rst i Norge og deretter internasjonalt. Senere er produktet utviklet til ? bli en st?rre kolleksjon, og virksomheten har brand stores i en rekke land over hele verden. All vekst er egenfinansiert, og virksomheten har tatt flere strategiske grep som har v?rt avgj?rende for veksten, blant annet samarbeid med profesjonelle designere samt aktiv bruk av blogger og sosiale medier som markedsf?ringskanaler. Virksomhetens kjennetegn er ekte entrepren?rer som ser gleden av ? g? fra ideer til nye produkter.
YOUNG Entrepreneur Of The Year 2013 er One Piece Jump In AS.?
Den uavhengige juryen som plukket ut vinneren blant unge vekstskapere i Norge er: Bj?rn Flatg?rd (leder), Bj?rn Kjos, Trond Bj?rn?y, Une Amundsen, ?se Aulie Michelet, Linda B. Silseth og Harald Tyrdal.?
Fakta om EY Entrepreneur Of The Year
EY Entrepreneur Of The Year k?rer hvert ?r Norges fremste vekstskaper.
EY Entrepreneur Of The Year arrangeres i mer enn 60 land, og er med det verdens st?rste vekstskaperprogram.
EY Entrepreneur Of The Year er n? inne i sitt tolvte ?r i Norge og blir arrangert for 28. gang internasjonalt.
De sterkeste norske kandidatene ble invitert til regionale k?ringer i slutten av oktober f?r Norges beste vekstskapere for 2013 ble k?ret i Oslo mandag 2. desember.
I 2012 ble hovedprisen vunnet av Harald U. Sverdrup i K. A. Rasmussen, i 2011 vant Odd Reitan i Reitangruppen og ?ret f?r Petter Stordalen i Nordic Choice Hotels.
EY Entrepreneur Of The Year fokuserer p? enkeltpersoner i vekstselskapene. For ? bli k?ret til EY Entrepreneur Of The Year m? man ha entrepren?r?nd, evne til ? tenke nytt, ha internasjonale m?l samt personlig integritet og p?virkningskraft. Videre m? vedkommende ha eierinteresser og inneha en ledende stilling i et selskap som kan vise til gode ?konomiske resultater og vesentlig vekst i omsetning og arbeidsplasser
Se ogs? www.eoy.no
Kontaktinfo ttil vinner:
Thomas Martin Adams i One Piece Jump In AS ? mobil: 414 09 614
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Erik Gudbrandsen, ansvarlig for EY Entrepreneur Of The Year i Norge, mob 982 07 329
Prosjektleder EOY: Veronica Hagelid, mob 922 02 310
Pressesjef Ole Kristian Lunde, mob 909 43 135
Foto: B?rd Gudim, [email protected] , 901 87 258
Om EY
EY er en ledende global akt?r innen revisjon, skatt, avgift, forretningsjuss, transaksjoner og r?dgivning. V?re tjenester og v?r kunnskap bidrar til ? bygge tillit og skape b?rekraftig vekst i finansmarkedene og i ?konomier rundt om i verden. For ? holde l?ftene overfor interessentene v?re, utvikler vi ledere og medarbeidere som arbeider i team p? tvers av landegrenser. Vi vil at alt vi gj?r skal bidra til at b?de n?ringslivet og arbeidslivet fungerer bedre ? for v?re medarbeidere, v?re kunder og samfunnet vi opererer i.
EY henviser til den globale organisasjonen og kan henvise til et eller flere av medlemsfirmaene i Ernst & Young Global Limited, som hver er atskilte juridiske enheter. Ernst & Young Global Limited, et britisk selskap med begrenset ansvar, yter ingen tjenester til kunder. For mer informasjon om organisasjonene, vennligst se www.ey.no.
0000Send som e-post
Del denne

A to już wiesz?  Magisterutbildningen i pedagogik vid Högskolan i Skövde har hög kvalitet

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy